8 Oca 2013

Moskova'nın Kazancı

Dışarda kar yağıyor....

Moskova'da yaşayan bir kişinin size bunu söylemesi ne kadar anlamsız geliyordur oysa...Moskova'da karsız bir kış günü var mıdır diye düşünüldüğünde böyle düşünmeniz normal elbet.

Ama ben bu sefer İstanbul'daki yeni evimden dışarı bakıyor, çayımı yudumluyor ve karı izliyorum.

Blogumda yazılarımın arasına hep uzun aralar girdi. Kimi zaman hayatıma kızımın girmesi, kimi zaman başka nedenler. Ama bu sefer bu kadar uzun bir ara girmesinin nedeni, Moskova'yı bırakıp memlekete geri dönmüş olmamız. Artık tekrar İstanbul'luyum.

Bu durum ne Rus klasik müziğine olan sevgimi azaltır, nede bu işe verdiğim emeği çünkü ben Rusya'dan dersler aldım. 

Her yaşanmışlık gerçekten insanın hayatına yeni şeyler getiriyor. Rusya'da üç yılda hem çok şey öğrendim, hem değiştim, hem değişikliklere daha da açık hale geldim. Derler ya, hayat rahatlık alanından çıktığınız zaman başlar diye. İşte ben bu alandan çıkmış bulundum. Rutinin sıkıcılığını, insanın içinde boğulduğu döngünün insana mantıklı gözükmesinin tadsızlığını fark ettim en önemlisi. Tekrar bu döngü içinde kaybolur muyum bilemem. Şimdi böyle diyorsun, bakalım bir süre sonra sende tekrar eski haline dönersin elbet diye düşünebilirsiniz. Olabilirde ! Ama ben buna elimden geldiği kadar karşı koymaya çalışacağım. 

İşte bu noktada, Rus klasik müziği, blogum, yazılarım benim için daha da çok önem kazanıyor. Hayatımızda iş, güç, günlük hayat dışında birşeylerin olması bize kazanç. Kim ne derse desin, kim ne düşünürse düşünsün, sizi siz yapan başkalarından farklı yaptığınız şeyler. Çünkü bu farklı dünyayı kendinize siz yaratmışsınız, yaratabilmişsinizdir demek ! Dahası kendinize yaratmış olduğunuz bu dünya sizin mutluluk kaynağınız olabilir. Çocuğunuz, aileniz, dostlarınız, işiniz elbet birer mutluluk kaynağı. Ama bana göre, sadece size ait olan bir dünya sizin bireysel doyumunuz. Kendisinden mutlu olmayan insanların çevresindeki mutluluklardan bir yere kadar beslenebildiğine inanan bir insanım ben.

Hayat uzun...Yaratılmayı bekleyen çok şey var. Büyük yada küçük. Farketmez. Yapacağınız büyük ölçekli bir çalışma size yeni yollar açabilir. Ancak bence daha önemlisi yapacağınız ufak bir farklılık sizi mutlu eder. Dahası kimbilir sizin için ufak olan bir şey, başkaları için çok büyük olabilir !!! 

Ben denemeye devam edeceğim, kimbilir bir gün keşfedilirim :))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder