12 May 2017

Teşekkürlerimle… (Kitap)

Klasik müzik bazen kafa dinleme aracı, bazen keyifli bir sohbete iyi bir eşlikçi ama kimi zamanda çevreni, hayatını masaya yatırdığın andır. İster Çaykovski olsun, ister Chopin, Bach… Kendinizle, çevrenizle yüzleşmenize en büyük yardımcıdır.

Ben neden mi bu satırları yazıyorum?
Şu an tam olarak bu son söylediğimi yapıyorum.
En güzel müziklerin eşliğinde…
Hadi sizde çalın müziği, eşlik edin bana.



Klasik iyidir. Ama her zaman değil. 

Müzikte iyidir evet ! Ama hayatta klasikliği, klişeler ile karıştırmamak lazım. Toplumun kurallarını yazılı kitap saymamak gerek. Bir laf vardır : Hayat konfor sınırlarınızı aştığınız zaman başlar diye. Çok inanırım bu söze. Ben hayatta kendime bu sözü başarabildiğimi defalarca kanıtladım. Mezun oldum, beklenildiği gibi bir şirkete girdim çalıştım. Ama hayat bana istediğim birşeyin olmasını istiyorsam, bazı zorlukları karşılayıp, karşılamayacağımı sordu. Karşılarım dedim, savruldum Rusya'ya. Bir kere çıktım mı toplumun bana dayattığı kurallardan? Çıktım. Ve Rusya'da kendime yepyeni bir alan yarattım. Gerçekten Yarattım… Radyo, spikerlik, Klasik müzik.

Bir gün Türkiye'ye geri döndüğüm zaman tekrar girmedim aynı döngüye. İstediğim bir şey vardı. Girdiğim yola devam etmekte inat ettim. 

İşte bu kararlarınızın her biri, çevrenizde yer alan insanları birer birer anlamak için bir şans haline gelir. Girilen klasik döngünün doğru olduğuna inanan insanlar, sizi aşağı çeker. Bunu görürsün. Senin yaptığını - büyük & küçük, başarılı & başarısız fark etmez - takdir edemiyorsa bir insan, atacaksın onu çok uzaklara. Değmeyecek hayatına. Çünkü hayatta tek bir doğru, tek bir yön yok.

Ama seni anlayanı da en yakınına koyacaksın. Şansındır o senin. İşte bu nedenle, aslında bu bir teşekkür yazısıdır. Kitabımda yer alan  Seda (Maya), Ece ve Deste….İyi ki var dediklerim… Uzun süren kitap serüvenimde bir gün bile bana inancımı, hevesimi, isteğimi, ümitlerimi kaybettirmedikleri için….

Bir de sabrı ile, inancı ile beni her seferinde şaşırtan sevgili eşim Toğrul… Varolan hayat enerjinin hiç eksilmemesini diliyorum. 

Hep orda olmanız dileğimle…

Bazen bir satırın, bazen bir kitabın, bazen bir müziğin size güzel değerlendirmeler yaptırması ümidiyle…

Sevgiyle, müzikle kalın

Melda  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder