9 May 2017

KİTABIM - Rimski Korsakov'un Yaban Arısı - Glinka ve Rus Beşleri

Herkesin elbette ruhunu beslediği, kendisini mutlu hissettiği işler, hobiler farklı. Ben beni mutlu edeni sadece bir kaç sene önce buldum. Geç olsun, güç olmasın dedim ve başladım yazmaya…


Yazmak insanı başka dünyalara götürüyor. Orası kesin. Hele yeni bir konuda bilgiler edinip, bu bilgileri başkaları için dile dökmek bambaşka bir heyecan.

O zaman neden uzun zamandır yazmıyorsun bloguna dediğinizi duyar gibiyim. Yazdım ama bloguma değil. Kitabıma :)

Rus klasiklerine başlamak isteyenlere bir giriş kitabı hazırladım. 

'Rimski-Korsakov'un Yaban Arısı - Glinka ve Rus Beşleri' ismi ile yeni çıkan kitabımda, bloguma okuyanların aşina olduğu müziğin babası Glinka'yı ve onun izinde giden Rus Beşleri ismi ile andığımız Musorgski, Korsakov, Küi, Borodin ve Balakirev'den bahsettim. 

Aslına bakarsanız uzun bir yolculuk oldu. Araştırmak en büyük adımken, yazmak arada sıkışıp kalan kısmıymış meğer. Çünkü arkasından basım dönemi denilen gümbür gümbür zorlu bir dönem geliyormuş. Öğrendim. Ama her öğrendiğimden çok memnun olarak. Muhteşem bir tecrübe oldu bana. Hayalim tabii ki daha fazla kitap basabilmek, kimbilir bu konuda birilerine sesimi daha fazla duyurabilmek, anlatabilmek. 

Okursanız, okutursanız çok memnun olurum. Özelliklere gençlere. Kitabın esas hedef kitlesine. Gençlere dediğim için aman kaçmayın kitaptan. Eğer Rus klasikleri hakkında genel bilgi sahibi olmak istiyorum diyorsanız da edinin bir adet kitap. İnanın bana sıkılmayacağınız, eğlenceli bir dille yazmak için elimden geleni yaptım.

Klasik müzik benim için ruhun gıdası. İnsanı sözler olmadan da ağlatabilen, güldüren bir dünya. İyi ki gönül verdim dediğim….

Rimski-Korsakov'un arısını da merak edenlere yakında yazacağım. Ama ! Çok merak ettim diyorsanız hemen kitaba kavuşun lütfen.

Keyifli Okumalar diliyorum….





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder