6 Oca 2014

Annelere klasik müzik Önerisi (Kitap)

Yeni yılda yazacağım ilk yazıda karşınıza sadece bir klasik müzik sever olarak değil, aynı zamanda bir anne olarak çıkıyorum :) Yeni keşfettiğim ve anında temin ettiğim bir çocuk kitap dizisinden sizleri de haberdar etmek istedim. Haberiniz var ise ve bana şu güne kadar haber vermediyseniz eğer gücenirim…

Bu çocuk kitap dizisinin adı 'Klasik müzik masalları'. Yayınevimiz Doğan Egmont ve benim incelediğim kadarı ile şu ana kadar toplam 7 kitap basılmış. Vivaldi ile başlayan seride Bach, Mozart, Beethoven, Çaykovski, Chopin ve Strauss isimleri ile karşılaşıyorsunuz. Ben tahmin edeceğiniz üzere Çaykovski ve en sevdiğim besteci olması nedeni ile Chopin ile başladım.



Kitaplar çizgi resimler ile süslenmiş ve içerisinde yazan metinlerde bu ünlü bestecilerin hayatları ve başyapıtları anlatılıyor. Masal gibi anlatılıyor elbette. Kitapların içerisinde bir de CD ler var. Bu CD lerde kitaplarda okuduğunuz metinler seslendiriliyor ve arka planda bestecilerin önemli eserleri eşlik ediyor. Bir taşla iki kuş. Hem klasik müzik, hem de masal dinletiyorsunuz çocuklarınıza. 

Erken yaşta ki çocuklarınız için güzel bir kulak alışkanlığı olurken, daha büyük çocuklar için klasik müzik öğrenmek veya ilgi uyandırmak için çok güzel bir çalışma. Genel olarak klasik müziğin çocukların gelişiminde çok faydası olduğunu hepimiz gayet iyi biliyoruz. Ama nokta atışı bir bilgi olarak klasik müzikte yer alan melodilerin çeşitliliği nedeni ile dikkat ve algılama gelişiminde çok yararlı olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.

Şimdi bir D&R buluyoruz ve hemen satın alıyoruz…Lütfen Çaykovski ile başlayın.. Bu bilgiyi sizlere ulaştıran benim hatrıma, Rus klasik müzik hatrına..

Sevgiler, iyi yıllar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder